Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

Τα ηλεκτρικά οχήματα

Τα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, από αυτά που κινούνται κυρίως μηχανικά, έως εκείνα που κινούνται αποκλειστικά ηλεκτρικά:

Mild Hybrid (mHEV).

Τα Mild Hybrid κινούνται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα (<20kW) για πρόσθετη δύναμη, π.χ. σύστημα ανάκτησης 48 Volt. Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και να προσφέρει βελτιωμένη ροπή. Τα Mild Υβριδικά δεν έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Full / Strong Hybrid (sHEV).

Πρόκειται για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μπαταρία. Τροφοδοτείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως σε χαμηλές ταχύτητες (έως 50 km/h) και μικρές αποστάσεις (περίπου 3 km), είναι δυνατή η αμιγώς ηλεκτρική πρόωση. Η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του ηλεκτρικοκινητήρα παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 

Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV).

Τα Plug-in Υβριδικά μπορούν να κινηθούν σε υψηλότερες ταχύτητες (μέχρι 130 km/h) και για μεγαλύτερες αποστάσεις (περίπου 40km) μόνο με ηλεκτρική ισχύ. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επαναφορτίζει την μπαταρία, εάν η ισχύς είναι ανεπαρκής. Η μπαταρία μπορεί επίσης να φορτιστεί με εξωτερική παροχή ρεύματος.

Range Extender Vehicle (E-REV).

Ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίας που περιλαμβάνει έναν μικρό βοηθητικό κινητήρας εσωτερικής καύσης, με αποκλειστικό σκοπό την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Σε αντίθεση με τα Plug-in Υβριδικά, τα οχήματα αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν μηχανικά.

Battery Electric Vehicle (BEV).

Κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται μέσω μπαταρίας, επομένως δεν χρειάζονται καθόλου ορυκτά καύσιμα. Η μπαταρία φορτίζεται από εξωτερική παροχή ρεύοματος. 100% χωρίς εκπομπές ρύπων.

Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV).

Τα FCEV λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα, αλλά σε αντίθεση με τα BEV, ο ηλεκτρισμός παράγεται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου αντί μπαταριών. Οι κυψέλες υδρογόνου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας υδρογόνο με οξυγόνο. Όπως και τα BEV, τα FCEV είναι 100% χωρίς εκπομπές ρύπων.

Η Opel κατασκευάζει σήμερα ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (bev), το Corsa-e, και ένα plug-in υβριδικό όχημα (phev), το Grandland X hybrid4.

Ας δούμε πιο προσεκτικά κάθε τύπο:

Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (bev) διαθέτουν:
  • Ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία
  • Μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί με καλώδιο σε σταθμό φόρτισης (ιδιωτικό ή δημόσιο)
  • Η μπαταρία φορτίζεται επίσης από την ενέργεια που ανακτάται: η ενέργεια φρεναρίσματος μετατρέπεται ξανά σε ηλεκτρική ενέργεια, κάθε φορά που παίρνετε το πόδι σας από το γκάζι ή που πατάτε το φρένο
  • Η μέση αυτονομία εξαρτάται από το στυλ οδήγησης, τις συνθήκες του περιβάλλοντος και την ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας. Η εμβέλεια του Corsa-e είναι 337 χλμ. (βάσει WLTP)1
  • Κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων
 

 Ανακαλύψτε το ηλεκτρικό Corsa-e εδώ.

Τα plug-in υβριδικά οχήματα διαθέτουν:
  • Ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία συν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, π.χ. 1.6T 200hp2 στο Grandland X Hybrid4
  • Η μπαταρία φορτίζει μέσω καλωδίου σε σταθμό φόρτισης (ιδιωτικό ή δημόσιο) ή μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης
  • Η μπαταρία φορτίζεται επίσης από την ενέργεια που ανακτάται: η ενέργεια φρεναρίσματος μετατρέπεται ξανά σε ηλεκτρική ενέργεια, κάθε φορά που παίρνετε το πόδι σας από το γκάζι ή που πατάτε το φρένο
  • Η μέση αυτονομία σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία εξαρτάται από το στυλ οδήγησης, τις συνθήκες του περιβάλλοντος και την ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας. Η αυτονομία του Grandland X Hybrid4 είναι έως 59 km (βάσει WLTP)1
  • δήγηση με μηδενικές εκπομπές σε πλήρη ηλεκτρική κίνηση Η εκπομπή CO2 σε υβριδική λειτουργία για το Grandland X Hybrid4 είναι έως 32 g/km (βάσει WLTP)2
 

Ανακαλύψτε το Plug-in Υβριδικό Grandland X Hybrid4 εδώ.

Want to learn more about charging electric vehicle batteries?

1 Τα στοιχεία αυτονομίας υπολογίζονται σύμφωνα με την Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) με τους κανονισμούς R (ΕC) αριθ. 715/2007 και R (ΕU) αριθ. 2017/1151. Η καθημερινή χρήση μπορεί να διαφέρει και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως: προσωπικό στυλ οδήγησης, χαρακτηριστικά διαδρομής, εξωτερική θερμοκρασία, θέρμανση/κλιματισμό, προετοιμασία οχήματος.

 

2 Κατανάλωση καυσίμου μικτού κύκλου: 1,4 l/km. Εκπομπές CO2 μικτού κύκλου: 32 g/km. Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 υπολογίζονται σύμφωνα με την Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) και, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης, οι τιμές που προκύπτουν μετατρέπονται εκ νέου σε NEDC, σύμφωνα με τους κανονισμούς R (ΕC) αριθ. 715/2007, R (ΕU) αριθ. 2017/1153 και R (ΕU) αριθ. 2017/1151.